איך בוחרים קבלן?

תוכן עניינים

שיפוץ או בניית בית הם לא מסוג הדברים שאנחנו עושים לעתים קרובות. בממוצע משפחה בישראל בונה בית פעם בחיים ומשפצת את ביתה בין 1-3 פעמים בחיים. 

לכן הבחירה החשובה ביותר שתשפיע על איכות השיפוץ, אורכו ועל התוצאה הסופית שלו היא ככל הנראה בחירת הקבלן המבצע את השיפוץ. בפוסט הבא, המומחים ליחידה לשיפוצים יציגו בפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם בבחירת קבלן שיפוצים. לפני זה, חשוב להבין מה תפקידו של הקבלן במהלך השיפוץ. 

למעשה, הקבלן הוא האיש שמנהל את השיפוץ שלכם בפועל ועליו לתאם עם מספר קבלנים בו זמנית את העבודה ולדאוג שכל החלקים במלאכת שיפוץ הבית מתבצעים בצורה הטובה ביותר. ישנם אלפי קבלנים בארץ כאשר לא מעט מהם מחזיקים את הידע והניסיון הנדרש?

המלצות 

אז נכון, לעיתים המלצות הן לא הדבר הכי אותנטי ולכן חשוב מאוד לחפש המלצות מאנשים שקרובים אלינו שאנו יכולים לסמוך עליהם ועל שיקול הדעת שלהם כמו משפחה או חברים טובים. במידה ואנו רוצים לראות עבודות של אותו קבלן מומלץ מאוד לבקש ממנו לראות עבודות שבוצעו לפני מספר שנים ולא פרויקטים אותם הוא סיים לאחרונה. הסיבה שנרצה לראות פרויקטים אותם ביצע לפני מספר שנים היא משום שאנו רוצים לראות איך יהיו הגימורים ורמת השיפוץ לאחר מספר שנים ולא מיד בתום הפרויקט, שאלו הרגעים בהם השיפוץ נראה הכי טוב. 

מקצועיות

לטובת השיפוץ שלכם תרצו קבלן מקצועי ולא חאפר ולכן עליכם לראות בפגישה עימו אם מדובר בקבלן רציני שמבין רבות בתחום או בקבלן שלא מבין בתחום. בדרך כלל קבלן מקצועי ירצה לראות את התוכניות, ישאל שאלות ויציע הצעות בעוד קבלן לא מקצועי לא יתעניין יותר מידי בפרויקט אלא רק ישאל אתכם מתי הוא מתחיל את העבודה. המומחים של ”היחידה לשיפוצים“ ממליצים להכין מספר שאלות מקצועיות אותן אתם מעוניינים לשאול את הקבלן על מנת שתוכלו להבין מהי רמת המקצועיות שלו כאשר על מנת לעשות זאת תוכלו להיעזר באדריכל שלכם, בידע כללי או במאמרים שנמצאים ברחבי האינטרנט בנושאי שיפוצים. 

מחיר ותנאי תשלום

מעבר לכך שיש צורך לבצע סקר שוק בהיבט של מחירים של קבלנים השונים חשוב מאוד גם לוודא מהם תנאי התשלום של אותו קבלן. ישנם קבלנים שידרשו סכומים מופרזים טרם תחילת העבודה ומהם מומלץ מאוד להימנע. כמו כן יהיו קבלנים שידרשו תשלום בכל סיום שלב בשיפוץ, כלומר לשלם סכום כלשהו בגין כל עבודה כאשר גם מזה מומלץ להימנע. אנו ממליצים לכם לבחור קבלן שדורש סכום כלשהו עבור המקדמה וסכום נוסף לאחר סיום שלבים מסויימים בשיפוץ. חשוב מאוד להשאיר סכום מסויים אותו תשלמו לקבלן רק לאחר מסירת המפתח או גמר השיפוץ על מנת לתמרץ את הקבלן לסיים את העבודה אך גם להגן מפני מקרים של פשיטת רגל של הקבלן.