למה שיקום בטון הכרחי?

תוכן עניינים

 

אם הבניין שלכם מלא בסדקים עם אבק שנושאר, אתם צריכים להזמין בדחיפות שירות של איש מקצוע שמתמחה בתהליך שיקום בטון שיש לה מוניטין מוביל בסיום פרויקטים של שיקום מבנים בזמן ובמסגרת התקציב, שיכול לנוע בין 129,000 ₪ ל-390,000 ₪, תלוי במספר המבנים שיש לשקם. שיקום בטון הוא תהליך קריטי וחשוב לא רק בהיבט של אסתטיקה ותחזוקה של המבנה, אלא גם בהיבט של בטיחות. המבנה החזק ביותר, הטוב ביותר, העמיד ביותר, סובל גם הוא מנזקי הזמן ומנזקי מזג אוויר, לכן אחת למספר שנים כמעט כל מבנה צריך לעבור תהליך של שיקום בטון. יש מבנים מאוד ישנים שלא עוברים שום תהליך של תחזוקה או שימור ולכן הם מגיעים למצב שבו הם מוגדרים רעועים, מסוכנים ואף לעתים מוציאים עליהם דרך הרשות המקומית או העירייה ”צו מבנה מסוכן“.

שיקום בטון: למה זה חשוב?

בטון הוא החומר הנפוץ ביותר בעולם. החוסן של החומר, בשילוב עם תוחלת החיים ארוכת הטווח שלו, וחסינות לדליקות, הם שיוצרים את המוניטין של בטון כחומר החזק ביותר המשמש לרוב תהליכי הבנייה.

עמידות בפני פגעי מזג אוויר

בניינים שמיוצרים מבטון עשויים להיפגע מתנאי מזג אוויר קשים במיוחד, וגורמים שונים אחרים אשר עשויים להרוס אותם. כך, למשל, תנאי מזג אוויר סוער עלולים לפגוע בבטון ולהוביל להיווצרות סדקים. נכון שהנזק עתיד להתגלות רק בטווח הארוך, אבל עיכוב עבודות שיקום בטון עלול להעלות משמעותית את עלות הפרויקט בהמשך.

השפעת תכולת תערובות כימיקליות

המראה האיתן של מבנה בטון עשוי להטעות, במיוחד למי שאינו בקיא בתרכובות הבטון שכוללות תערובות כימיקלים שמסייעים לעיצובו. תרכובות אלו עלולות להזיק לשלמות הבניין ולהוביל לצורך בתהליך שיקום בטון מלא.

נזק לחיזוק המבנה

חלק ממבני הבטון מחוזקים במוצרי פלדת פחמן שמוסיפים כוח ואריכות ימים לבניין. הבעיה היחידה בחיזוק זה היא שפלדת הפחמן היא חומר קורוזיבי במיוחד שמתחמצן בקלות, ובכך מחליש את המבנה.

חיזוק פלדת מפחמן מעצים גם את תופעת ההתרחבות שעוברים מבנים בטמפרטורות קיצונית, גבוהו או נמוכות. התוצאה היא היווצרות סדקים ונזילות במבנה הבטון. מצב זה מצדיק תהליך שיקום בטון, במיוחד כשהסדקים הפתוחים מובילים לחלחול מים למבנה, מה שגורם לבטון להיפגע מהר יותר. מצב זה מדגים את הסכנה הנובעת מבניין חלש כמו גם את הצורך בשיקום תיקוני בטון.

עלות פרויקט שיקום בטון

עלות שיקום בטון עם אורגד מבנים המתמחה בשיקום בטון משתנה בהתאם לצרכי הפרויקט והחישוב כולל את ההיבטים הבאים:

שיקום בטון סדוק בעמודי המבנה: 130-320 ₪ למ"ר.

יום עבודה של מומחה שיקום בטון: 400-600 ₪.

ציפוי עמודים בגדלים שונים: 15-20 ₪ למ"ר.

תיקון נזקים קלים לעמודי בטון: 160-200 ₪ למ"ר.

חשוב לבחור חברה מקצועית המתמחה בשיקום בטון ועומדת בכל הסטנדרטים שקבועים בחוק.