צילום קווי ביוב

תוכן עניינים

 

מצלמות ומערכות וידיאו מתקדמות שמשמשות לבדיקת ניקוז איטי, סתום או פגום, משמשות גם מטרות צילום קווי ביוב. אם בעבר בכדי לאתר נזילות, בעיות במערכת האיטום, כשלים שמובילים לבעיות לחץ וזרימה או תקלות שמובילות להצפות חוזרות היה צריך ממש להרוס את קווי הביוב ולהחליפם בחדשים, היום באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ניתן לאתר את הבעיה ולבצע חילוף מהיר ויעיל בשיטה נקודתית. דבר זה חוסך זמן יקר, מייעל תהליכים וחוסך גם לא מעט כסף גם בתהליך איתור התקלה וגם בתהליך התיקון שלה. גילוי סתימות שנובעות מפסולת בצנרת, בפתחי ניקוז או במערכות אוורור, ואיתור מהות הבעיה, כמו גם מיקומה המדויק, הוא כלי אבחון חשוב. אם יש לכם בעיה בקווי הביוב, שווה לבחור בעל מקצוע או חברה מקצועית המחזיקה בביובית עם כל הציוד הדרוש לאיתור התקלה. איתור נכון, יעיל ומקצועי יחסוך לכם הרבה בלאגן בהמשך.

https://egodan.org.il/  דן ביוב צילום צנרת ביוב ושיקום ביוב

צילום קווי ביוב ומערכות ניקוז

מערכות ניקוז או ביוב עלולות להיסתם כתוצאה ממספר סיבות, והזמנת אינסטלטור או מומחה מערכות ביוב מבצע שירות צילום קווי ביוב לאיתור מידי של הבעיה. איתור קווי ניקוז סתומים או איטיים, או אבחון ריחות ורעשים של ניקוז, עשוי לדרוש בדיקה של פנים מערכת הניקוז.

צילום קווי ביוב משמש לבדיקת פנים מערכות הצנרת ומערכות מיזוג אוויר. מצלמת וידיאו לבדיקת ניקוז מבצעת משימות אלה ואם יש בעיה, ניתן לגלות את המיקום המדויק שלה לאורך צינור הביוב. אם צינור ניקוז או ביוב אכן נסתם לגמרי, סביר להניח שיהיה צורך בחפירה ותיקון או החלפה של קו הניקוז.

גילוי המיקום המדויק של החסימה יכול גם להאיץ את התיקון ולהפחית משמעותית את העלויות באמצעות הימנעות מחפירה לאורך כל תוואי קו הניקוז על מנת למצוא את הבעיה.

בדיקת קווי ביוב עם מצלמת וידיאו לאיתור בעיות

ברוב המקרים, יש צורך לבדוק את פנים הצנרת כדי לאתר נזקים או נקודות חסימה. צילום קווי ביוב כולל שימוש במצלמת וידיאו שמחוברת למוט או לצינור גמיש שנדחק אל תוך ודרך קו הניקוז מנקודת כניסה נוחה, כגון קו ניקוז מבני ראשי.

מצלמת הווידיאו נדחפת לאורך קו הניקוז הראשי עד שהיא מגיעה ליעד כגון צינור ביוב ראשי, מיכל ספיגה או קצה קו ניקוז. קיימות מצלמות וידיאו קטנות של קווי ניקוז שזמינות לבדיקת פנים מערכות האינסטלציה הבנויות.

חשיבות שכירת מומחה צילום קווי ביוב

בנכסים ישנים מוקפים עצים ושיחים, גם כמה עשבים ושורשים עלולים לסתום צנרת ביוב או ניקוז ישנות. מומחה צילום קווי ביוב מאתר כל נזילה בקו הביוב.

שימוש במצלמה עם כוח סיבובי מאפשר ניקוי באופן זמני של קוו הניקוז הסתום, אם או לא נשבר קשות או קרס, ובמקרה זה יהיה צורך להחליף את הקו הסדוק והדולף.