ניכיון שיקים בגדרה

תוכן עניינים

 

ניכיון שיקים הוא מושג שמגיע מעולם הפיננסים אשר מטרתו היא  להקל על אנשים פרטיים, חברות וכן בעלי עסקים אשר מקבלים שיקים דחויים. לא מעט עסקים עדיין משתמשים כיום בשיטת התשלום באמצעות שיקים ומציעים ללקוחות שלהם את האופציה לשלם גם בשיקים דחויים, דבר שללא ספק מקל על לא  מעט לקוחות וגורם להם להגיע לבית העסק הספציפי לצורך רכישה וזאת בשל העובדה שהוא מציע להם אופציית תשלום נוחה. יחד עם זאת, תשלום בשיקים דחויים איננו תמיד נוח לאדם פרטי או  לבעל העסק שמציע זאת ללקוחותיו ועל כן, כיום כל אדם או עסק פשוט יכול לבחור בשירות ניכיון שיקים.

ניכיון שיקים- במה מדובר?

ניכיון שיקים עם חברת פייננס פרו מהווה את  הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם קבלת שיקים דחויים. בעוד ששיטות אחרות המציעות תשלום דחוי כגון: שיטת שוטף פלוס 30 ועוד, אינן מאפשרות לבעל העסק או  לאדם לקבל את הכסף באופן מידי בשום צורה, הרי שבאמצעות שירות ניכיון שיקים ניתן לקבל את הסכום בשיק בהפחתת עמלה, באופן מידי.

כיצד זה עובד?

את השירות מציעות חברות חוץ בנקאיות אשר מספקות שירותים שונים כגון: ניכיון שיקים, מימון, הלוואות ועוד הרלוונטיים הן עבור הקהל הפרטי והן עבור קהל העסקי. תהליך ניכיון השיקים הוא תהליך שבו השיק הדחוי נבדק על ידי החברה בכדי לוודא כי מדובר על שיק אמין. לאחר הבירור המדובר החברה פורטת את השיק עבור הלקוח ובכך מאפשרת לו לקבל באופן מידי את הסכום בשיק. כמובן שהחברה גובה עמלה על שירותיה ועל כן לא תקבלו את הסכום המדויק שמופיע בשיק אלא סכום שנוכה ממנו העמלה שהחברה דורשת תמורת שירותיה

מתי כדאי להשתמש בשירות ניכיון שיקים?

לא כדאי לבצע את פעולת הניכיון על שיק אחד דחוי שקיבלתם. מומחים בתחום הפיננסיים ממליצים לבצע את הפעולה המדוברת רק כאשר מצטברים מספר לא מועט של שיקים דחויים  או כאשר מקבלים שיק דחוי על סכום גבוה מאוד. בשירות המדובר יכולים להשתמש בעלי עסקים, עצמאיים, אנשים פרטיים, פרילנסרים ועוד.

האם יש אלטרנטיבה נוספת מלבד ניכיון שיקים?

אם אתם תוהים האם מלבד ניכיון שיקים יש אלטרנטיבות אחרות כמו גיוס אשראי חוץ בנקאי  שיאפשרו לכם לקבל את הסכום בשיק באופן מידי ולא בתאריך שהשיק כתוב בו, חשוב  שתדעו שמלבד ניכיון השיק אין אופציה לקבל סכום שכתוב בשיק דחוי באופן מידי. אם תרצו שישמרו לכם על השיק הדחוי עד למועד הפקדתו תוכלו לבחור בהפקדת השיק למשמורת בבנק עד למועד הפדיון או העברת השיק לגורם אחר במידה ומדובר בשיק פתוח.

היכן כדאי לנכות שיקים?

אם אתם מעוניינים  בשירות ניכיון שיקים, חשוב מאוד שלא תבחרו בכל חברה באשר היא. יש לבחור בחברה אמינה, אשר ידוע כי העמלה אותה היא מציעה תמורת שירותיה איננה גבוהה באופן חריג וכי היא ידועה כחברה מקצועית בתחומה שניתן לסמוך עליה.