ייבוש חול ללא פירוק ריצוף: טיפים להפחתת הנזקים

תוכן עניינים

 

מים הם האויב של ריצוף. אמנם מים משרתים אותנו למגוון רחב של מטרות והם מספקים לנו מענה לכל כך הרבה דברים חיוביים, אבל וזה אבל די גדול, שמדובר במים שחודרים פנימה אל תוך הבית מחוצה לו או כתוצאה מבעיה הקשורה לצנרת, זו כבר בעיה גדולה. למעשה, בשל אופיו הנקבובי של ריצוף, הוא סופג לחות בקלות חברת dry ייבוש נזקי הצפה מטפלת בכל סוגי הרטיבות. כך שהרצפות עשויות להראות סימנים של כתמים משפכים קטנים.  אם הייתה אצלכם בבית או בדירה הצפה, אם אתם מזהים שיש שינוי בצבע שלהרצפה באופן נקודתי או באופן יותר רחב, צריך לטפל בבעיה כמה שיותר מהר, משום שזו רק עלולה להחמיר עם הזמן. רצפה רטובה עשויה גם להתחיל להיסדק ולהישחק כאשר כמויות גדולות של מים נספגות בה, ואם הנזקים מאותרים בשלבים מוקדמים, ניתן לבצע תהליך ייבוש חול ללא פירוק ריצוף. מדובר בתהליך המתבצע על ידי חברות מקצועיות המיומנות בתהליך במטרה להשיג ייבוש מלא של הרצפה. לא בכל המקרים יש צורך בהחלפה של הריצוף ויש מצבים בהם ניתן למנוע זאת.

נזקי הצפה

אנשים רבים מאמינים שהרצפות שלהן הן בלתי חדירות למים, אבל למרות שחומרי איטום מיועדים להוספת יתרונות עמידות למים בריצוף, הם אינם מסוגלים למנוע לחלוטין את ספיגת הלחות. מוצרים אלו מיועדים לספק יותר זמן לנקות את המים כמו גם להקשיח את הריצוף כך שלא ייפגע בקלות, אבל רק תהליך מקצועי של ייבוש חול ללא פירוק ריצוף ישמור על שלמות הרצפות.

הסרת חפצים ספוגי מים מהרצפה

שטיחים ורהיטים שנספגו במים יינזקו בעקבות חדירת הלחות, והריהוט הרטוב עלול לפתח גם צמיחת עובש, שיחדור לנקבוביות ולתפרים של הריצוף שלכם.

לכן, לפני תהליך ייבוש חול ללא פירוק ריצוף, יש להסיר את כל הפריטים הרטובים מהחדר ולהניח אותם באזור בו הם יכולים להתייבש ביעילות מבלי להרוס את הרצפה.

ספיגת כמה שיותר מהמים

מגבות ומטליות נקיות סופגות מיד שלוליות ושפכים קטנים. ייבוש חול ללא פירוק ריצוף כרוך בשימוש במכשיר שאיבה על מנת למשוך מקורות מים גדולים מהריצוף. השימוש במכשיר מתבצע ללא הפסקה גם כשהמים כבר אינם נראים על פני הריצוף.

מצבורי מים עדיין יצטברו בנקבוביות ותפרי הריצוף. יש להמשיך להפעיל את מכשיר השאיבה על הרצפה, עד שלא ייראו סימני מים במכל.

ניקוי כל משטח הריצוף

למרות שזה נשמע מוזר להוסיף נוזל לרצפה לאחר ייבוש חול ללא פירוק ריצוף, חשוב להבין שעדיין מצטברת פסולת ולכלוך בנקבוביות הרצפה, שעשויות לאגור מים כמו גם חיידקים שעלולים לפגוע בריצוף.

יש להשתמש בחומר ניקוי לחיטוי שאינו מייצר קצף ובמברשת קרצוף שלא תשרוט את פני הרצפה. לאחר הסרת הלכלוך והפסולת, יש לנקות את שאריות המים באמצעות מכשיר שאיבה ולמרוח חומר ניקוי רצפות להסרת שאריות החיטוי. בשלב האחרון שוטפים את משטח הריצוף ומייבשים שוב.