החלפת מסנן מים

תוכן עניינים

 

כשמסנן המים במכשיר המים נסתם, למים יש טעם מוזר, ובעיה זו מתרחשת בעיקר בשל שינויי טמפרטורה. בהתאם לסוג הבעיה שאתם נתקלים בה במכשיר המים שלכם, יתכן שהתיקון יהיה פשוט והבעיה תיפתר עם החלפת מסנן מים. אם מתעורר קושי בזרימת מים חמים או קרים ממכשיר המים, יש לבדוק אם הסלילים נקיים, אבל לפני הבדיקה, הניקיון או החלפת מסנן מים, יש לנתק את המכשיר משקע החשמל. למעשה, למים אותם אנחנו שותים יש חשיבות רבה לבריאות שלנו. אנחנו עושים במים כל כך הרבה שימושים ולכן שאנחנו מכניסים אותם לגוף שלנו, כדאי ואף רצוי שאלו יהיו מים איכותיים, מים נקיים ממתכות, רעלים, כימיקלים וחול. זו הסיבה שברגע שיש תקלה או שיש סימן כי צריך להחליף את המסנן במכשיר המים שלכם, שווה להשקיע בכך מאמץ. לעתים תוכלו להחליף את המסנן בעצמכם ולעתים תצטרכו להזמין טכנאי להחלפת המסנן. כך או כך, חשוב שזה יהיה מסנן מקורי של המכשיר.

סינון פחמן

השלב הראשון בתיקון מכשיר מים  או החלפת מסנן מים במכשיר הוא סינון פחמן עם ביצועים גבוהים שמסייע בשיפור איכות מי השתייה שלכם באמצעות פיסות פחמן נקבוביות ביותר שמסירות את הזיהומים המשפיעים על הטעם, הצבע והריח של אספקת המים שלכם. זיהומים אלה עלולים לכלול כלור, פטרוכימיקלים ורעלים אחרים, אבל מסנן הפחמן ילכוד את כולם.

יש לאפס בר מים אם המים קפואים או שאינם קרים מספיק

לביצוע איפוס, יש לרוקן כמה כוסות מים מהצד החם והקר של מכשיר המים הביתי. בהמשך יש לכבות את המתגים בחלק האחורי של המכשיר, ולהשאיר אותו מנותק למשך יממה. כאשר תפעילו אותו שוב, הקפידו להפעיל גם את המתגים האחוריים. לאחר ביצוע פעולות אלו, יש להמתין עוד חמש שעות לפני הוצאת המים, כדי לבדוק אם המכשיר עובד.

יש לבצע ניקוי או החלפת מסנן מים אם למים יש טעם מוזר או שאינם זורמים כראוי. לפעמים עובש וטחב עשויים לצמוח במקומות שונים ולחסום את זרימת המים התקינה, עם השפעה של טעם מוזר. מומלץ לנקוט ולחטא את המכשיר אחת לחצי שנה.

קניית חלקים חדשים להחלפת החלקים הפגומים

קניית מכשיר מים חדש או החלפת חלקים שאינם תקינים הן השיטות הסניטריות והבטוחות ביותר לתיקון מכשיר מים ביתי, אם צעדי התחזוקה הפשוטים לא תיקנו את הבעיה. כדי לפתור ולתקן בעיות במכשיר המים, או להחליף חלקים, הקפידו לשאול מה העלות של החלפת מסנן מים, לעומת העלות של רכישת מכשיר חדש.

כמה עולה להחליף מסנן ?

המחיר להחלפת מסנן משתנה ותלויה רבות בסוג המסנן וכמה הוא מתוחכם. בעבר החלפת מסננים הייתה סיפור יקר אבל היום מדובר בכמה מאות שקלים בלבד.  החלפת מסנן מים זמינה בעלות שנעה בין 150-300 ₪, והעלות של רכישת מכשיר מים ביתי חדש יכולה להגיע לסכום של 2,380 ₪, עם אפשרות חלוקה לתשלומים.