איך מנהלים מוניטין באינטרנט

תוכן עניינים

ניהול מוניטין באינטרנט הוא דבר חשוב מאוד וזאת בכדי למצב את הדמות האינטרנטית של כל עסק, איש מקצוע עצמאי ועוד. ניהול מוניטין מאפשר להציג בתוצאות החיפוש בגוגל כל בעל עסק, אדם בעל תפקיד ציבורי, איש מקצוע פרטי וכל אדם שצריך לשמור על המוניטין שלו, בדיוק כפי שהוא רוצה שימצאו אותו ולא כפי שאחרים מנסים לצייר אותו.

 לאור הכוח המשמעותי מאוד של המילה הכתובה באינטרנט. לא פעם כתוצאה של מביקורות של לקוחות, פסקי דין, הפצת כתבות כוזבות או חצאי אמיתות מצד אתרי חדשות מקומיים ובינלאומיים, יש צורך לאזן את התכנים ברשת על מנת ששמו הטוב של העסק או האדם ישמרו והוא יופיע בצורה חיובית בתוצאות החיפוש, כאשר מקלידים את שמו. שירות ניהול מוניטין כולל דחיקת תוצאות שליליות במנוע החיפוש לצורך טיהור השם של האדם או העסק.

 

מי צריך ניהול מוניטין באינטרנט?

כיום כל בעל עסק, ידוען, מפורסם, איש מקצוע המציע את שירותיו באופן עצמאי ועוד, אשר מגלים כי בשל ביקורת כלשהי המועברת עליהם באינטרנט או בשל סיבות אחרות, שמם עולה באזכורים שליליים בתוצאות חיפוש רלוונטיות בגוגל, חייבים שירות ניהול מוניטין. שירות זה יסייע להם לדחוק את התוצאות השליליות בגוגל לדפי חיפוש פחות רלוונטים שגולשים לרוב לא יגיעו אליהם כגון: דף תוצאות החיפוש השני או השלישי בגוגל. בד בבד, תתבצע עבודה של שיקום השם של האדם או העסק העומדים על הפרק על ידי הזנה של תכנים חיוביים שיסייעו בהופעות תוצאות חיפוש חיוביות הנוגעות לעסק או לאדם בעמוד תוצאות החיפוש הראשון בגוגל בכל חיפוש רלוונטי.

 

כיצד מתבצע ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין באינטרנט מתבצע על ידי ביצוע של מספר פעולות. ראשית כל, יש לבצע פעולות ניטור. פעולה זאת מתבצעת על ידי חיפוש שמכם או שם העסק שלכם בגוגל ובדיקת התוצאות המופיעות בעמודים הראשונים. יש לבדוק האם בין התוצאות הללו יש תוכן שלילי או לא רלוונטי. את פעולת הניטור יש לבצע בתדירות של כל כמה חודשים על מנת שלא לפספס אזכורים שליליים. חשוב מאוד להוריד את כל מה שיכול לפגוע בסיכויים שלכם לעבוד עם אוכלוסייה מסוימת כגון: תמונה לא מחמיאה, הזדהות עם מפלגה פוליטית כלשהי, קבוצת כדורגל מועדפת ועוד.

בשלב השני יש לבצע פעולת נטרול. ישנם שני סוגי תכנים אשר דורשים טיפול וכל אחד מהם ידרוש שיטת טיפול שונה: ביקורת שלילית שכוללת תגובה שלקוח כלשהו או אדם כלשהו השאיר בפורום, רשת חברתית או כל פלטפורמה אחרת או דירוג נמוך. סוג נוסף הוא אזכור שלילי בכתבה שאתם או העסק שלכם הוא הנושא שלה. אם מדובר על ביקורת שלילית שנכתבה בעמוד שלכם ברשתות החברתיות חשוב להתמודד איתה בצורה טובה וכמובן שלא למחוק אותה. אם מדובר על אזכור שלילי בכתבה כלשהי מדובר על עניין מורכב יותר. במקרה הזה אנשי מקצוע שתבחרו עבור התהליך ידרשו להתמקד בפעולות קידום אורגני שיקמו תוצאות חיוביות על חשבון כתבה שבה הוזכרתם בצורה שלילית.

המטרה היא שכאשר יחפשו אתכם בגוגל, כל התוצאות שיופיעו בעמוד הראשון יהיו חיוביות והן ידחקו את התוצאות השליליות לעמודים הבאים. חשוב שיהיו לכם נכסים דיגיטליים איכותיים ופעילים כגון: דפים ברשתות החברתיות, אתר אינטרנט חזק ועוד וזאת בכדי שתהיה אפשרות לקדם אותם ולאפשר להם להופיע בגוגל בתוצאות החיפוש הראשונות.

חשוב מאוד לספק ערך באופן עקבי וזאת בכדי לשלוט בתוצאות החיפוש ולהתברג במקום טוב. עליכם להוכיח לגוגל כי התוכן שאתם מעלים הוא ערכי ועדיף להציג אותו על פני תוצאות חיפוש אחרות שליליות.

 

מדוע ניהול מוניטין דורש הרבה משאבים ותקציב?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא לא דבר פשוט ומעבר לכך, לא פעם הוא נדרש להתבצע במהלך תקופה ארוכה או בכל פעם שמגלים עוד אזכור שלילי שיכול לפגוע במוניטין שלכם בגוגל ועל כן, הוא דורש גם עבודה קשה וממוקדת של אנשי המקצוע ומצדכם הוא דורש השקעה כלכלית רצינית.