כל מה שחשוב לדעת על אדריכלות ועיצוב פנים

תוכן עניינים

לימודי אדריכלות ועיצוב פנים נחשבים למבוקשים בקרב צעירים רבים, הבוגרים יכולים לעבוד במשרדי אדריכלות ותכנון בתים ומבנים או לפתח קריירה כמעצבי פנים, כאשר דיפלומת הנדסאי מקנה להם סמכות לחתום על תכנון מבנים עד לגובה של 11 מ' (4 קומות), בהתאם לתקנות התכנון והבנייה.

בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים יש שפע אפשרויות תעסוקה, ניתן לעבוד כשכירים או כעצמאים. כדאי לדעת כי דיפלומת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים נחשבת ליוקרתית, ההכשרה המקצועית מאפשרת לבוגרים לעסוק בשני תחומי התכנון והבנייה, הן בצד תכנון המבנה והן בצד העיצוב. שני התחומים נחשבים לפופולריים, למעניינים וליצירתיים, והשילוב בין שני התחומים מקנה יתרונות רבים.

 

מה לומדים במסלול אדריכלות ועיצוב פנים?

לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים כוללים מקצועות יסוד, בסיס וקורסי בחירה. תוכנית הלימודים כוללת מקצועות יסוד כמו מתמטיקה ואנגלית, מקצועות בסיס כמו יסודות העיצוב, הנדסת תיאורית, מבוא לשרטוט אדריכלי, תוכניות עבודה, תחיקת בנייה ובטיחות, תולדות האמנות והאדריכלות, יישומי מחשב ועוד.

כמו כן, מסלול הלימודים לתואר הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים כולל מקצועות התמחות כמו חומרי בניין, תורת הבנייה, סטטיקה ותכן מבנים, בקרת וניהול בנייה, מערכות בניין (אינסטלציה, חשמל וכו'), בקרת אקלים ועוד. 

לימודי הנדסאי נמשכים שנתיים בלבד, יש אפשרות להירשם למסלול ערב והלימודים במסלול זה אורכים שלוש שנים. הבוגרים מקבלים תעודת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מטעם המכללה ומטעם מה"ט, ובנוסף זוכים לרישום בפנקס ההנדסאים ורישוי לחתום על תכנון מבנים פשוטים עד לגובה של 11 מ', בכפוף לחוק. 

כדאי לדעת כי בוגרי המגמה יכולים להמשיך ללמוד ובאפשרותם להירשם למסלול מקוצר לתואר ראשון באדריכלות או לתואר ראשון בעיצוב פנים. 

 

למי מתאים ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים?

לימודי הנדסאי מתאימים לרוב לבעלי אוריינטציה טכנולוגית, ולכל אדם המעוניין לרכוש ידע וכלים לתכנון ולעיצוב מבנים. הלימודים מאתגרים ומעניינים, יוצאים לסיורים מודרכים ומשתתפים במעבדות מחקר ותרגול, במרתון עשייה לתכנון מיזם בענף הנדל"ן ועוד.

ראוי לציין כי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים רשאי לחתום על תכנון מבנה פשוט כהגדרתו בחוק, כלומר מבנה עד לגובה 4 קומות. לאדריכל יש יותר סמכויות והוא אינו מוגבל מבחינת תכנון מבנים. עם זאת, השילוב בין אדריכלות לעיצוב פנים מקנה שני מקצועות ביד ובוגרי המגמה יכולים להציע שירות מקצועי ואיכותי בשני התחומים הנבדלים זה מזה, למרות שיש קווי דמיון ביניהם.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

בוגרי אדריכלות ועיצוב פנים יכולים לעבוד במשרות ובתפקידים הבאים:

  • הנדסאי אדריכלות במשרד אדריכלים בתפקידי תכנון, הפקת תוכניות, ניהול מו"מ עם לקוחות ובעלי מקצוע.
  • הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים בחברות בנייה.
  • תפקידי ניהול בחברות ניהול ופיקוח פרויקטים בבנייה.
  • הנדסאי ברשות מקומית, בעיקר בתפקידי פיקוח ורישוי תוכניות בנייה.
  • ניהול ותכנון פרויקטים עבור אדריכלים ויזמים בענף הנדל"ן.
  • שיווק והדרכות בתחום הבנייה ועיצוב הפנים.
  • הקמת סטודיו עצמאי לאדריכלות, תכנון בתים ועיצוב פנים.
  • עבודה כמעצבי פנים (שכיר או עצמאי).

אם לימודי אדריכלות ועיצוב פנים מעניינים אתכם, חשוב לבחור היטב את מוסד הלימודים וכדאי להתייעץ ולהשוות תוכניות לימוד, תנאי קבלה, הסמכות ותעודות ועוד. כדי לבחור נכון מוסד לימודים הכנו עבורכם מדריך בנושא, לחצו כאן