חלוקת רכוש בין בני זוג בגירושין (מדריך)

תוכן עניינים

הליך גירושין הוא הליך מורכב ומאתגר, הכולל מגוון היבטים משפטיים, כלכליים ורגשיים. אחד ההיבטים החשובים ביותר בגירושין הוא חלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג.  חשוב שבני הזוג יבינו מה החשיבות של הסכם גירושין למניעת מחלוקות, כיצד מוגדר רכוש משותף, מהן דרכי חלוקתו של הרכוש המשותף ואיך נשיג הסכם הוגן וידידותי.

להרחבת הידע ולתוכן נוסף בענייני גירושין: https://www.todivorce.co.il/

 

מהו רכוש משותף?

רכוש משותף, מתייחס למעשה לאותם הנכסים וההתחייבויות שנרכשו על ידי כל אחד מבני הזוג במהלך הנישואין. זה עשוי לכלול נכסי נדל"ן, חשבונות בנק, השקעות שונות, כספי פרישה לגמלאות, כלי רכב ועוד. 

רכוש נפרד, לעומת זאת, מורכב מנכסים וחובות שנרכשו לפני הנישואין או שנרכשו במהלך הנישואין בירושה או במתנה. חשוב להבחין בין רכוש משותף לרכוש נפרד, שכן רק רכוש משותף נתון לחלוקה בגירושין.

 

כיצד מתחלק הרכוש המשותף?

הכלל הבסיסי הוא שחלוקת הרכוש המשותף תיעשה באופן שווה בין בני הזוג. עם זאת, ישנם מקרים בהם ייתכן שיחול שינוי בחלוקה זו, בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה.

 

טיפים לחלוקת הרכוש המשותף בגירושין

  1. תקשורת פתוחה: שמרו על תקשורת פתוחה וכנה עם בן/בת הזוג לאורך כל תהליך חלוקת הרכוש. זה יכול להקל על המשא ומתן ולעזור להגיע להסדר מוסכם על שני הצדדים.
  2. פנו לעזרה מקצועית: הסתייעו בשירותיהם של אנשי מקצוע מנוסים, כגון עורכי דין, מגשרים ויועצים פיננסיים, שיכולים לספק הדרכה ותמיכה בהתמודדות עם התהליך של חלוקת הרכוש.
  3. תעדוף צרכים: יש לזהות את סדרי העדיפויות והצרכים שלכם, כמו גם של בן / בת הזוג ושל הילדים המשותפים. זה יכול לעזור בקבלת החלטות מושכלות בעת חלוקת הרכוש.
  4. שקלו פתרון סכסוכים חלופי: בחנו את האפשרויות העומדות בניכם כגון: הליך גישור או גירושין בשיתוף פעולה, אשר עשויות לאפשר פתרון ידידותי במקרים בהם אין ביניכם הסכמות בנוגע לחלוקת הרכוש.
  5. היו מוכנים להתפשר: חלוקת רכוש יכולה להיות תהליך מורכב מאוד, מלחיץ, גורלי וטעון רגשית. היו מוכנים להתפשר ולנהל משא ומתן על מנת להגיע להסכם הוגן בעבור שני הצדדים.

 

תפקידו של הסכם הגירושין

בעוד שלבית המשפט יש בסופו של דבר הסמכות להחליט על חלוקת הרכוש, לבני זהוג יש אפשרות לנהל משא ומתן על הסכם הגירושין. במסגרת ההסכם, ניתן להגיע להסכמות רבות בנושאים שונים וזאת על ידי ניהול משא ומתן ישיר או בעזרת מגשר.

 

הסכם הגירושין צריך לפרט את חלוקת כל הנכסים והחובות.

לצורך ניסוח הסכם גירושין מוצלח, מומלץ לפנות לעורך דין לענייני גירושין אשר ידאג שההסכם ישקף את טובת שני הצדדים ויגן על זכויותיהם. 

בהגעה להסכם גירושין, בני זוג יכולים לקבל שליטה רבה יותר על חלוקת רכושם ולהימנע מהשארת החלטות חשובות שכאלה רק בידי בית המשפט. זה גם מאפשר פתרון ידידותי ויעיל יותר, קיצור הזמן, הלחץ והעלויות הכרוכים במאבק משפטי ממושך ומורט עצבים בבית המשפט.

לסיכום, חלוקת רכוש הוא היבט קריטי בהליך הגירושין הדורש הבנה מעמיקה בכל הקשור לחלוקת הרכוש המשותף, ואסטרטגיות להשגת הסכם הוגן וידידותי. על ידי שמירה על תקשורת פתוחה, פנייה לסיוע מקצועי, תעדוף צרכים, שקילת חלופות לפתרון סכסוכים ונכונות לפשרות, בני זוג יכולים לעבור הליך זה בצורה יעילה ולהגיע לתוצאה משביעת רצון בהיבט מאתגר זה של פירוק הנישואין.

חלוקת רכוש