זכויות תושב חוזר: שפע הזדמנויות והטבות שממתינות לכם

תוכן עניינים

תושבים חוזרים, תקשיבו – התהליך שלכם אינו עוסק בבירוקרטיה בלבד, אלא במגוון זכויות והטבות שממתינות לכם, כדי לשפר את התהליך שלכם ולסייע לכם לחזור הביתה עם התחלה קלה והשתלבות יעילה בחיים המשפחתיים, החבריים והעסקיים שלכם.

 

הדגמת זכויות תושב חוזר עם סיפור מקרה

תכירו את שרה, אזרחית ישראלית, שאחרי שהות של חמש שנים בחו"ל למטרות עבודה, שבה הבייתה, והתהליך כלל את החזרת אזרחותה, עם שפע הטבות במסגרת זכויות תושב חוזר, כך שכבר בתחילת התהליך, היא גילתה את התמיכה העמוקה שממשלת ישראל מציעה לה.

תושבים חוזרים, כהגדרת משרד העלייה והקליטה, הם אנשים מעל גיל 17, שהיו תושבי ישראל לשעבר, ושהו לפחות שנתיים בחו"ל, למעט חריגים ליזמים ומדענים שמאריכים את שהותם לשלוש שנים. מבחינת שרה, אשת עסקים, חריג זה היה רלוונטי במיוחד.

 

קבלת הזכויות מותנית בעמידה בקריטריונים

במהלך שנות שהותה בחו"ל, שרה הגיעה לביקורים בארץ לפרקי זמן שלא עלו על ארבעה חודשים בשנה, וביקורים אלו חיזקו את מעמדה כתושבת הארץ, כך שלמרות שבמהלך שהותה בחו"ל היא לא ניהלה עסקים בישראל, היא עמדה בקריטריונים לקבלת זכויות תושב חוזר.

אבל כמו כל תושבת חוזרת, היא נאלצה לבסס את מעמדה באמצעות משרד העלייה והקליטה, ובתוך שישה חודשים מחזרתה, היא מילאה טופס מקוון, ופתחה חלון תמיכה של 24 חודשים מהמשרד. סיוע המכס, לעומת זאת, התארך רק לתשעה חודשים, והדגיש את החשיבות של פעולה בזמן.

 

עכשיו, בואו נדבר רגע על מיסים

תיקון 158 לפקודת מס הכנסה קיבל את שרה בזרועות פתוחות, והיא קיבלה עשור של פטור ממס על כל הכנסה שהרוויחה מחוץ לישראל. זו לא הייתה רק הקלת מס; זו הייתה תמיכה כלכלית משמעותית במשך עשר שנים, שסייעה לה לכסות הכנסות אקטיביות ופסיביות, כמו גם פטור מתשלום מס על נכסים שנרכשו בחו"ל.

כשסטטוס התושב החוזר שלה מובטח, שרה נהנתה משפע זכויות תושב חוזר. כך, למשל חברת התעופה "אל על" קיבלה את פניה בטיסה מוזלת, מה שחיזק אצלה את תחושת השיבה הביתה, והיא קיבלה הבטחת הכנסה, מימון הכשרה מקצועית וגם המעסיקים שלה קיבל מימון שכר תושב חוזר.

 

אבל ההטבות לא נגמרו כאן

הטבות מכס, החופש לייבא רכב ללא מיסים וקצבאות מהמוסד לביטוח לאומי הפכו לחלק מחבילת זכויות תושב חוזר ששרה קיבלה, כך שהיא הרגישה שהמדינה מקבלת את פניה בחזרתה הבייתה בזרועות פתוחות.

היא קיבלה גם סיוע של תוכנית ייעודית ממשרד העלייה והקליטה, שמטרתה להניע יזמות עסקית בקרב תושבים חוזרים. יוזמה זו סייעה חלה להקים ולפתח עסק בארץ, כך שחזרתה הפכה להקמת בית עסק יזמי מצליח.

 

תושבים חוזרים, חשוב שתבינו שהתהליך שלכם אינו משפטי בלבד

המדינה מעוניינת שתחזרו ולכן מוצעות לכם זכויות תושב חוזר שמטרתן לסייע לכם להצליח, כך שייפתחו בפניכם שפע של אפשרויות תעסוקה, הקמת עסקים, מגורים והטבות מיסים.