השקעות נדל"ן בתקציב נמוך

תוכן עניינים

אימרה חשובה אומרת שכדי לעשות כסף – צריך להשקיע כסף. בכל הקשור לנדל"ן, האימרה מוכיחה את עצמה. השקעות נדל"ן נחשבות להשקעות האטרקטיביות ביותר, שהסיכון בהן מועט – והתשואה גבוהה. אלא שלאנשים רבים נדמה שהשקעות נדל"ן מצריכות השקעה של מיליוני שקלים, אך עם השקעה פחותה בהרבה, ניתן לעשות את הצעדים הראשונים בענף במגוון של קרקעות ונכסים.

השקעות נדל"ן בסכומים קטנים – למי זה מתאים?

השקעת נדל"ן בסכומים קטנים מתאימה לאנשים שיש ברשותם הון עצמי שנע בין 100,000-300,000 ₪, ומעוניינים להשקיע את כספם במינימום של סיכון ועדיין לראות תשואה גבוהה. בין ההשקעות האטרקטיביות המותאמות להון עצמי של עד 300,000 ₪ תוכלו למצוא מגרש למכירה במרכז, השקעות בקרקע חקלאית, השקעה בנכס מסחרי ועוד. לפניכם מגוון האפשרויות העומדות בפני המשקיע המתחיל.

אפשרויות השקעה

  • השקעה בנכס מסחרי  – השקעה בנכס מסחרי פירושה השקעה בנכסים שהם אינם למטרת מגורים – משרדים, חנויות, מסעדות, מחסנים לוגיסטיים, מבני תעשייה ועוד. השקעות מסוג זה נחשבות לבעלות תשואה גבוהה יותר, שבקלות יחסית מגיעה ל-10% בשנה. עם זאת, ההיצע של נכס מסחרי נמוך בהרבה מהיצע של דירות למגורים, והסיבה ברורה, לכן מיקום הנכס הוא סוד ההצלחה. יש לקחת בחשבון שככל שהמיקום של הנכס המסחרי הוא באזור מרכזי, כך הארנונה תהיה גבוהה יותר, אך מצד שני דמי השכירות שתוכלו לגבות – יהיו גבוהים.
  • השקעה בקרקע חקלאית – שטח חקלאי הוא השקעה שעלולה להיות מסוכנת, שכן אתם רוכשים שטח ירקרק שעתידו לוט בערפל, גם אם על פי התכנונים עתידים להיבנות עליו בנייני מגורים. בדיוק בגלל אי-הוודאות, השקעה בקרקעות חקלאיות הן זולות באופן משמעותי מהשקעה בקרקעות לבניה אשר עברו את ההליכים ונקבע לגביהן שהן עתידות לשמש לצורכי בנייה. אם כך, השקעה בקרקע חקלאית משתלמת מאוד מבחינה כספית, דווקא בגלל חוסר הוודאות.
  • השקעה בנכס בחו"ל –  השקעה בנכס בחו"ל הופכת ליותר ויותר פופולרית בקרב הישראלים. נכסי המגורים בחו"ל, כמו גם נכסים מסחריים – ניתן לרכוש במחירים מצחיקים. נכס בחו"ל תוכלו לרכוש לצורך השכרה לתושבים קבועים בשולי העיר או לחלופין להפוך לדירת נופש עבור תיירים במרכז העיר או באזורים בעלי גישה נוחה למרכז העיר. התשואה היא גבוהה יותר מבישראל, בין היתר בשל גובה ההשקעה. השקעה מסוג זה, כשהיא נבחנת היטב וכשהנכס ממוקם באזור מתויר ואטרקטיבי, נחשבת למשתלמת במיוחד.
  • מגרשים קטנים – בסכומי השקעה של עד 300,000 ₪ ניתן לרכוש מגרש קטן המיועד לבנייה. אלא שדרך השקעה זו מיועדת לאנשים סבלניים, שמאמינים שערך הקרקע אותה רכשו יכפיל וישלש את עצמו בעוד מספר שנים. לעיתים, רק אחרי 10 שנים מרגע ההשקעה, וביחד עם התפתחות האזור – בעל המגרש יוכל לראות פירות להשקעה שלו.

האם זה משתלם ומהם הסיכונים?                   

בהחלט משתלם. השקעה בנדל"ן נחשבת להשקעה הטובה ביותר ביחס לאפיקי ההשקעה האחרים העומדים לרשותנו, והסיכונים בה מצומצמים יחסית, שכן הדרישה לנכסים למגורים ולמסחר עולה באופן מתמיד עם התפתחות האנושות והמשך הגדילה באחוזי הילודה בישראל ובעולם. כמו כן, בניגוד לאפיקי השקעה אחרים, בהם ישנם משתנים אשר אינם תלויים בנו, בהשקעות נדל"ן ניתן לבצע הערכת סיכונים ולצפות קדימה בצורה מושכלת – ובכך להפחית את הסיכונים המעטים שישנם. אם יש ברשותכם הון עצמי של 100,000-300,000 ₪ ואתם מחפשים אחר השקעה שהיא גם סולידית באופן יחסי וגם בעלת תמורה מעולה – חפשו נדל"ן להשקעה.