החזרי מס

תוכן עניינים

לא תמיד בעלי עסקים עצמאיים או שכירים מודעים לכך שמס הכנסה גובה מהם כספים עודפים אשר ניתן לקבל בחזרה. מרבית הפעמים מס הכנסה לא יודיע לכם שיש לכם כסף מיותר שהוא חייב לכם ועל כן, כל אדם חייב לעקוב אחר המיסים שהוא משלם ולדרוש החזר מס בכוחות עצמו באמצעות הגשת בקשה להחזר מס. במאמר הבא תקבלו את כל המידע הרלוונטי אודות החזר מס לשכירים ועצמאיים וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות לקבל תשלום מס עודף ששילמתם למס הכנסה.

 

מי זכאי להחזר מס הכנסה?

קיימים מקרים רבים שבהם יתכן שתהיה זכאות להחזרי מס. אם אתם עובדים כשכירים הנה כמה מהמקרים הבולטים שבגינם סביר להניח שמגיע לכם החזר מס:

אם יצא לכם לעבוד באופן חלקי במהלך שנת מס מסיבות שונות כגון: עבודות זמניות, אבטחה, מעבר בין עבודות או יציאה לחל"ת,  יתכן שמגיע לכם החזר מס.

אם עבדתם בכמה עבודות במקביל ולא ביצעתם תאום מס ככל הנראה מגיע לכם החזר מס.

אם אתם או בני המשפחה שלכם סובלים מבעיות רפואיות שונות ישנם מקרים שבהם תהיו זכאים להחזר מס.

אם הסטטוס האישי שלכם השתנה באמצע שנת מס כגון: אם נולד לכם ילד, אם התחתנתם או התגרשם.

אם עברתם לאזור בעל עדיפות לאומית גבוהה כגון: הנגב, הגליל או הגולן

אם סיימתם תואר ראשון או לימודי תעודת הוראה במהלך שנת מס.

אם אתם עולים חדשים שמצויים בארץ עד שלוש שנים

אם אתם חיילים משוחררים כדאי שתדעו שבשנתיים אחרי השחרור שלכם אתם זכאים להחזר מס.

מדובר על המקרים הבולטים ביותר שבגינם מגיע לשכיר החזר מס ומומלץ שכל שכיר יגיש בקשה להחזר מס כאשר את הבקשה ניתן להגיש עד שש שנות מס אחורה משנת הגשת הבקשה..

 

כיצד מקבלים החזר מס?

ניתן לקבל החזרי מס על ידי הגשת בקשה רלוונטית למס הכנסה. בשלב הראשון יש למלא טופס 135 ולציין בו את הסיבות לבקשה להחזר מס. בנוסף לכך לא פעם תדרשו להוסיף מסמכים נוספים שמוכיחים את הסיבה לכך שמגיע לכם החזר מס. חשוב מאוד לברר איזה מסמכים אתם צריכים לצרף לבקשה שלכם והיכן אתם יכולים למצוא את אותם מסמכים במידה ואין  לכם אותם.

 

החזר מס לעצמאיים

ישנם לא מעט מקרים שבהם גם עצמאיים זכאים להחזר מס. אם אתם מוגדרים עוסק מורשה או עוסק פטור אתם בוודאי יודעים שבסיומה של כל שנה אתם נדרשים להגיש למס הכנסה דוח הוצאות והכנסות. פקיד השומה בוחן את הדוח המדובר לעומק ואם הוא מגלה ששילמתם מס עודף הוא יבצע החזר מס. מעבר לכף החזרי מס לעצמאיים מבוצעים עבור הוצאות שונות שעליהן הם מדווחים. בין ההוצאות הנפוצות ביותר הן: הפקדות קרן פנסיה, רכישת ביטוח בעקבות אובדן כושר עבודה, לימודים, הוצאות משפטיות בשל תביעות, השתלמויות, הוצאות דמי שכירות בעבור תחזוקה של משרד, הוצאות על ריהוט משרדי, הוצאות שוטפות על דלק, חנייה, שיחות טלפון ועוד. כל ההוצאות המדוברות נקראות הוצאות מוכרות לצרכי העסק ועל כן ניתן לקבל עליהן החזר מס ממס הכנסה וחשוב לבדוק על איזה הוצאות מגיע לכם החזר מס ועל איזה הוצאות לא מגיע  לכם החזר מס.

רואה חשבון מקצועי ומנוסה אשר נבחר לצורך ניהול ההוצאות וההכנסות של העסק שלכם והכנת דוחות רלוונטים לרשויות המס, יכול ללא ספק לסייע לכם בהכוונה אודות ההוצאות המוכרות במס שבגינן אתם יכולים להגיש בקשה להחזר מס. כמו כן,  הוא יכול לסייע לכם להגיש את הבקשה בצורה הטובה והמדויקת ביותר וזאת בכדי לקבל את החזר המס שמגיע לכם כעצמאיים.