קריינות או מוזיקה? כך תבחרו את הג'ינגל העסקי המושלם

תוכן עניינים
צילום:freepik

כולנו יודעים כיצד שיר המתנה בפלאפון ישדרג פלאים את המוניטין והשיווק של העסק שלנו, מה שמוביל לשאלת מיליון הדולר – האם שיר ההמתנה אמור להיות מוזיקלי, או שמא קריינות בלבד? האם צלילים הם אלו ש"עושים את זה" יותר לצד השני או שקריינות נעימה תעשה עבודה יותר משכנעת? כמו כל דבר בחיים, לכל אופציה יש יתרונות וחסרונות. זה הזמן לסקור אותם ולהחליט על הג'ינגל הבא שלכם ללקוחות:

אתם מחייגים לחברה מוכרת והמענה המוקלט מתחיל לפעול. כיצד אתם מדמיינים אותו? האם מדובר בקריינות שמבשרת דבר מה או מכוונת את הפונים? או האם מדובר במוזיקה מתנגנת שתעביר את זמנם של הפונים עד שתענו? בואו נסקור את שתי האפשרויות בראייה אל תוך השימושים הטכנולוגיים של המאה ה-21:

יתרונותיו וחסרונותיו של הג'ינגל

צליל המתנה עסקי משלב קטע מוזיקלי כלשהו. המוזיקה מטבעה מעבירה טוב את הזמן מאשר דיבור (חשבו על האזנה לרדיו למשל) ולכן תתאים מאוד לעסקים שזמן המענה שלהם יחסית ארוך. אם מדובר בשיר מוכר, הרי שהוא אפילו מסוגל להתאים את עצמו למטרות הארגון בצורה טובה ולהפוך לחלק ממערך השיווק של העסק ממש. גם אם מדובר בג'ינגל שהולחן במיוחד עבורכם, הרי שאמורים להיות לו קצב וסגנון מאוד מסוימים, המשדרים אווירה שאתם רוצים להעביר אל הלקוחות הממתינים.

ועם זאת, מוזיקת המתנה שמתנגנת לאורך זמן עשויה לגרום לצד השני לאבד את הסבלנות, בייחוד אם היא חוזרת על עצמה תוך זמן מאוד קצר, מה שמעיד על המתנה ממושכת בעיני הלקוח ועשוי לגרום לו להיות חסר סבלנות לכשיגיע תורו למענה.

יתרונותיה וחסרונותיה של הקריינות

הקריינות היא קטע קולי שמפרט, מכוון ומסביר לקהל המתקשרים מה עליהם לעשות, או להציע להם כיצד לפעול עם תחילת המענה האנושי. זוהי דרך טובה לתקשר עם ציבור מגוון, שייתכן ואיננו שולט בשפה העברית או ששמיעתו ירודה ואולי יתקשה להבין במדויק מה עליו לעשות בעת המענה. הקריינות מתאימה יותר לעולם מוכוון חוויית משתמשים ותתאים לעסקים שרוצים לנצל את הפוטנציאל לטובת מסירת אינפורמציה חשובה.

החיסרון של הקריינות, היא שעסקים רבים מעדיפים להשתמש בה כדי להוסיף עוד אפיק מכירה, מה שעשוי לבלבל את הפונים בסיבת התקשרותם ואף לגרום להם להביע את זעמם, מאחר והמלל איננו שירותי אלא מכירתי, שעה שהם כבר לקוחות שבויים שממתינים לכם על הקו.

ג'ינגל עסקי מבריק

כיום ישנה האפשרות לשלב בין מוזיקה וקריינות לצד שתי האפשרויות המסורתיות וכך למצוא פתרון מטיב שעונה על הצרכים המדויקים שלכם ושל קהל הלקוחות. פנו אל ג'ינגלד כדי ליצור לעצמכם ג'ינגל מבריק ואטרקטיבי ולגרום ללקוחות הממתינים להתכונן לשיחה בניחות וברוגע.