ניכיון צ'קים לעסקים – איך זה עובד?

תוכן עניינים

עסקים רבים מאפשרים כיום שימוש בצ'קים מסיבות רבות, אך אחת הסיבות הברורות לכך היא העובדה שיש להם כיום אפשרות לוודא שהתשלום של הצ'ק יעבור אליהם בוודאות. שירותי ניכיון כיום ניתנים לעסקים בכל הגדלים – מחנויות קטנות של מכולת ועד עסקים בינוניים שמספקים מוצרים ושירותים לאנשים במשלוחים. אז איך בדיוק עובד שירות ניכיון צ'ק ומה כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך? את המאמר הזה הכנו בדיוק עבורך. 

 

מהו שירות ניכיון צ'קים? 

שירות ניכיון צ'קים הוא שירות במסגרתו חברה מספקת תשלום מזומן עבור הצ'קים שניתנו לבעל העסק, ממש כמו רכישה של הצ'ק. החברה גובה עמלה עבור כל ניכיון ולמעשה זהו הרווח אותו היא עושה עבור השירות אותו היא מספקת. 

 

מי זקוק לשירות ניכיון בעסק? 

בעיקרון כל בעל עסק יכול להחליט שהוא מאפשר תשלום בצ'קים ובתוך כך הוא יכול לבצע גם ניכיון צ'קים בחברה שמספקת את השירות. מי עושה זאת יותר? בדרך כלל עסקים להם יש צורך בכסף מזומן, ובמיוחד כאשר מדובר על צ'קים דחויים. למה לאפשר בכלל צ'קים דחויים? כי יותר ויותר אנשים בוחרים בשיטת תשלום זו בשל יתרונותיה הרבים. 

 

למה אנשים משלמים בצ'קים דחויים?

אנשים שמשלמים בצ'קים דחויים ובתשלומים למעשה פורסים לעצמם תשלומים עבור מוצרים שונים שיכולים להיות יקרים למדי, מבלי שהדבר יגרע או ישפיע על מסגרת האשראי שלהם בבנק או בכרטיס האשראי. 

לא כולם יכולים לשלם סכומים גדולים לרכישת מוצרים שונים כמו ציוד חשמלי לבית, ריהוט או אפילו לצריכת שירותים שונים כמו למשל שיפוצים לבית. מדובר במוצרים חיוניים אך יקרים למדי, ושיטת התשלום של הצ'קים מאפשרת גם למי שידו אינה משגת ליהנות ממוצרים איכותיים. 

 

מהם היתרונות עבור בעלי העסקים? 

שירותי ניכיון טומנים בחובם יתרונות רבים עבור בעלי עסקים אשר מעוניינים מצב אחד להבטיח את התשלום עבור הצ'קים שניתנו להם, ומצד שני לקבל כאן ועכשיו כסף שאמור להינתן להם בתשלומים. דוגמה פשוטה למדי יכולה להילקח דווקא מעולם הרהיטים. נניח ואדם הוא בעל חנות רהיטים ומגיעה אליו משפחה שמעוניינת לרכוש סלון איכותי במחיר של 8,000 ₪, אך אין להם אפשרות לעשות זאת במזומן או בכרטיס אשראי. האפשרות לשלם על הספה בצ'ק תספק למשפחה את הסלון אותו הם רוצים, ובעל העסק יוכל לפנות לחברה של ניכיון צ'קים ולמסור לה גם את הצ'קים הדחויים ולקבל עבורם תשלום. 

 

האם כל חברת ניכיון מספקת שירות לצ'קים דחויים? 

יש להבין, לא כל חברת ניכיון צ'קים תספק שירות עבור צ'קים דחויים. שירותי ניכיון צ'ק בדרך כלל ניתנים עבור צ'ק מזומן, אך ישנן גם חברות אשר מספקות שירות לצ'קים דחויים. האם ניכיון זה יהיה שונה משירותי ניכיון אחרים? ככל הנראה הדבר ישפיע על גובה העמלה שתילקח מטעם חברת ניכיון כי הסיכון אותו הם לוקחים גבוה יותר. יש להבין, כאשר חברה מבצעת ניכיון צ'ק היא לוקחת על עצמה סיכון שאולי תאלץ לרדוף אחרי בעל הצ'ק במידה והוא יחזור. לכן, חברות ניכיון פעמים רבות מבצעות בדיקה מקדמית לצ'קים כדי ולוודא שהם קבילים. בדיקה זו מאפשרת גם לחברת ניכיון להיות בטוחה שהתשלום שלה יעבור אליה, אך הוא יכול גם לסייע לבעלי העסק להכיר ולהבין על אילו מהלקוחות הוא יכול לסמוך. 

לסיכום, חברות ניכיון יכולות לסייע לעסק רבות, ולספק לו שירות שיסייע להשיג תזרים מזומנים, פעמים רבות גם בתנאים משתלמים בהרבה מהתנאים אותם הבנק יציע ולכן השירות משתלם.